Tuesday, November 19, 2013

TaDiKa

 Sebenarnya mummy walau pun dah bayar yuran pendaftaran Damia utk tahun depan tapi mummy masih berkira2. Bukan masalah terlalu awal ke menghantar anak ke sekolah. Sebab personally untuk belajar tiada usia yang muda @ terlalu awal. Sememangnya lebih awal lebih bagus. Tapi mummy hanya mampu hantar Damia di usia 4 tahun itupun ke Pasti je. Bukan lah Q-Dess or Smart Readers or Readers Digest. Erk?

 Apa yang mummy risaukan sebenarnya adalah, okay, utk ke sekolah di pagi hari, ikut perancangan nya adalah, Mummy n abi akan hantar Damia ke sekolah di pagi hari. Kemudian kami akan terus pecut ke tempat kerja. Itu ketika pergi ke sekolah.

 Bagaimana untuk pulang dari sekolah? Untuk tinggal taska terus di tadika bukan x boleh, boleh tapi ada beberapa cons nya. Iaitu, taska hanya sampai jam 5.30pm sedangkan mummy habis opis hour pun kol 6pm. Nak travel balik lagi dalam 1/2 hour. Itu kalo balik punctual. Wahh balik aje punctual kan.. datang keje? 

 Tidakk.. mummy sudah berubah bukan macam dulu lagi. Hanya balik keje punctual tapi datang kerje haremmm.. Ye ke mummy dah berubah? Huhuhu luckly mummy got abi. Opis hour abi is fr 8am-5.30pm. Itu lah rahsia nya kenapa n mengapa mummy terlebih awal masuk keje.

 Owh ye.. yang menjadi ketakutan mummy adalah ketika Damia pulang dari tadika. Mesti nak kena naik van. Van tu akan masuk sampai depan flat ke? Ye lah, flat kami ni ada guard. So nak kena melepasi guard la dulu. Patut memang senang takot driver kata leceh. Nak2 bila mummy tanya kat ustazah ada x student dr Sri Kayan? Ustazah jawap macam xde. Kalo Damia usia 5-6 tahun maybe mummy boleh nak consider tolerate x risau sangat kalo van drop kat luar pak guard. Tapi sebab Damia masih 4 tahun. Baru 4 tahun. Ermm....

 Of coz la mummy will talk to the driver van. Ikutkan hari tu masa pendaftaran lagi mummy nak tanya tapi xde van that time. Dalam bulan 12 kata ustazah tu boleh berurusan terus dgn driver. Mummy believe should be no prob la with the driver but biasa la.. mommies kan.. mesti la worried.



No comments: